Najnowsze artykuły na stronie
WYPRAWKA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO PDF
Życie szkoły
Wpisany przez Janowicz Jakub   
czwartek, 16 sierpnia 2018 09:25

1. Ryza białego papieru
2. Teczka na gumkę /podpisana/
3. Blok rysunkowy lub techniczny kolorowy A3 - 2 szt.
4. Blok rysunkowy kolorowy A4 - 2 szt.
5. Kredki świecowe 1 opakowanie
6. Kredki ołówkowe grube „Bambino"
7. Pastele olejowe
8. Plastelina
9. Farby plakatowe /12 kolorów/
10.Gruby pędzel
11.Flamastry
12.Klej w sztyfcie 2 szt.
13.Klej "Magic"
14.Patyczki do liczenia.
13.Kolorowanki
14.Bibuła 3 - 4 kolorowa
15.Zeszyt cieńki w linie lub w kratkę
16.Artykuły higieniczne (chusteczki higieniczne w pudełku, ręczniki papierowe, chusteczki mokre).
17.Ołówek, gumka, temperówka, nożyczki.
18.Strój gimnastyczny /spodenki, koszulka, skarpetki/ w podpisanym worku.
19.Worek z zapasowymi ubrankami (bluzeczka z długim rękawem , podkoszulek, skarpetki, rajstopy, majteczki, spodenki).
20.Worek na buty (podpisany) i buty na zmianę najlepiej zapinane na rzepy z chropowatą podeszwą.

PROSZĘ O PODPISANIE WSZYSTKICH RZECZY
(łącznie z podręcznikami)

 
Wakacje nad morzem PDF
Życie szkoły
Wpisany przez Janowicz Jakub   
czwartek, 02 sierpnia 2018 20:12

W terminie od 19.07.18 do 25.07.18 Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Olszany było organizatorem wyjazdu nad morze dla dzieci z terenu Gminy Strzegom. W wycieczce  wzięło udział 42 dzieci , głównie uczniów ze Szkoły Podstawowej w Olszanach. Miejscem pobytu był ośrodek kolonijny „Victora” w Międzywodziu , tam uczestnicy mieli zapewnione noclegi oraz pełne smaczne wyżywienie.  Uczestnicy wypoczynku mieli każdego dnia zapewnionych wiele atrakcji i wyjazdów do pobliskich znanych nadmorskich miejscowości. Dzieci odwiedziły Świnoujście, gdzie zwiedziły najwyższą latarnię morską , Fort Gerharda oraz odbyły rejs statkiem po całym porcie. W następnych dniach były wycieczki do Kołobrzegu , w którym uczestnicy mogli przeżyć przygodę w Western City – Parku Rozrywki , Międzyzdroi, gdzie zwiedzili Gabinet Figur Woskowych, Muzeum Przyrodnicze Wolińskiego Parku Narodowego oraz słynne Molo. W pobliskiej Pogorzelicy dzieci skorzystały z wielu wodnych atrakcji w aquaparku , natomiast w Bałtyckim Parku Dinozaurów we Wrzosowie zobaczyły repliki wielkich dinozaurów oraz skorzystały z wielu innych miejsc rozrywki i zabaw.  Jedną z atrakcji był też wyjazd do Wisełki, gdzie dzieci pływały na różnego rodzaju sprzętach wodnych po dużym jeziorze. W niedzielny wieczór odwiedził kolonistów iluzjonista , który zrobił wielki show dla dzieci pokazując różnego rodzaju sztuczki. Nikt nie mógł zorientować się, jak to jest możliwe!! Oprócz atrakcji turystycznych i kąpieli w morzu uczestnicy codziennie również brali udział w zajęciach profilaktycznych i warsztatach dotyczących : środków psychoaktywnych, alkoholu, papierosów oraz radzenia sobie ze stresem i emocjami. Dla ambitnych i utalentowanych  były konkursy plastyczne. Rekreacja ruchowa w postaci gier zespołowych, rożnego rodzaju zabaw  integracyjnych oraz tanecznych przy muzyce, była na porządku dziennym. Opiekę nad dziećmi sprawowała wykwalifikowana kadra pedagogiczna z wieloletnim doświadczeniem,  ratownik wodny, który zawsze czuwał nad dziećmi kąpiącymi się w wodzie, oraz pielęgniarka.
Wyjazd odbył się dzięki dotacji z Gminy Strzegom, która pokryła koszty zakwaterowania dzieci w ośrodku oraz sponsorów , którzy dofinansowali Nasze Stowarzyszenie w organizacji wypoczynku. Za pomoc finansową bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim, dzięki którym wycieczka doszła do skutku, w szczególności Panu Zbigniewowi Suchycie, Burmistrzowi Strzegomia , którego decyzja o przyznaniu środków pieniężnych, po raz kolejny umożliwiła dzieciom  atrakcyjny i aktywny tygodniowy pobyt wakacyjny.

 
Projekt - Podniesienie Efektywności Kształcenia
Projekty
Wpisany przez Janowicz Jakub   
niedziela, 01 lipca 2018 11:02

 

PROJEKT: ”PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNYCH I PRZYRODNICZYCH W SZKOŁACH GMINY STRZEGOM O NAJSŁABSZYCH WYNIKACH EDUKACYJNYCH, POPRZEZ STWORZENIE WARUNKÓW DLA NAUCZANIA OPARTEGO NA METODZIE PROJEKTU”

 

W roku szkolnym 2016/2017 i 2017/2018 w naszej szkole realizowany był przez Gminę Strzegom w ramach Poddziałania 10.2.4 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – ZIT Aglomeracji Wałbrzyskiej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 projekt pt. „Podniesienie efektywności kształcenia w zakresie przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w szkołach Gminy Strzegom o najsłabszych wynikach edukacyjnych, poprzez stworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu". Zajęcia z matematyki podzielone były na dwie grupy: zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne i zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki. W zajęciach uczestniczyli uczniowie z klas 4-7. Celem zajęć było wyrównanie poziomu umiejętności i wiadomości z matematyki. Zajęcia wspomagały uczniów, którzy z różnych przyczyn mieli problemy z opanowaniem wiedzy matematycznej. Zajęcia te miały rozbudzić w uczniach w miarę możliwości wiarę we własne siły. Na zajęciach stwarzano sytuacje, w których uczniowie mieli szansę odniesienia sukcesu na miarę swoich możliwości. Uwzględniano indywidualne potrzeby dzieci i troszczono się, aby zapewnić wszystkim uczniom równe szanse. Na zajęciach zrealizowane zostały treści zawarte w podstawie programowej dla klas 4-7. Na zajęciach uczniowie doskonalili umiejętność prowadzenia obserwacji i doświadczeń, nadrabiali braki, utrwalali poznane wiadomości. W ramach zajęć korzystali z różnych źródeł wiedzy, gdzie samodzielnie wyszukiwali wiadomości, planowali i wykonywali zadania i doświadczenia. Na zajęciach rozwijających kompetencje matematyczne uczestniczący w zajęciach mogli rozwijać swoje zainteresowania matematyczne w innych warunkach niż na lekcji. Obowiązywały tu zupełnie inne formy pracy, swobodna atmosfera, współdziałanie i tematyka zajęć wykraczająca poza obowiązujący program nauczania, uwzględniająca zainteresowania uczniów. Wszystkie te czynniki sprzyjały wzmożonej aktywności uczniów i rozbudzały ich pasję poznawczą. Na zajęciach dążono do jak największej aktywności uczniów. Stosowano:

  • metody oparte na tworzeniu wiedzy matematycznej np. nauczanie problemowe, analizę wyników obserwacji, „burzę mózgów”, pracę indywidualną z określonym problemem,
  • metodę przez doświadczenie, nauczanie przez rozwiązywanie zadań,
  • samodzielne rozwiązywanie określonych problemów z możliwością przedstawienia wyników swojej pracy pozostałym uczniom na zajęciach.
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 9 z 105